Beskrivning
Detaljer
Kategori
Populärvetenskap
Författare
Recensionsdag
2013-10-02
Publiceringsdatum
2013-10-23
Formgivare omslag
Robin Olofsson
Produktion
Papper
Bokpapper träfritt
Miljömärkning
Nej
CE-märkning
Nej
Tryckeri/Producent
Bookwell AB
Produktdetaljer
ISBN
9789113048734
Antal Sidor
204
Vikt (kg)
0.402
Ryggbredd (mm)
18
Höjd (mm)
215
Bredd (mm)
143
Böcker av författaren
Om boken
Från idé till succé är Andreas Carlssons personliga och motiverande karriärhandbok för dig som vill förverkliga dina drömmar och göra dina idéer till en lönsam affär. Utifrån sina egna erfarenheter ger multikreatören Andreas Carlsson råd om hur du bygger ditt varumärke, skriver en hit och paketerar och pitchar din idé till näringslivet på ett framgångsrikt sätt.
Och när du äntligen lyckats måste förstås succén förvaltas, och allra helst upprepas. Med handfasta råd och personliga reflektioner inspirerar författaren till upprepade succéer och nya idéer. Även den mest drivna och talangfulla entusiasten kan råka ut för svackor och motgångar. Då finns det recept på motgift. Andreas guidar dig åt rätt håll och tipsar om omvägar kring idétorka, ängslighet och negativa tankar.
I boken intervjuas också andra kända artister och entreprenörer som har lyckats leva ut sina drömmar och bygga starka personliga varumärken, till exempel Gene Simmons, Richard Branson och Katy Perry.
Andreas Carlsson går sin egen väg och vågar sudda ut gränserna mellan musik, reklam, varumärkesbyggande och entreprenörskap. I boken delar han också med sig av sina tankar om vardagen, kändiskapet, kärleken, framtiden och sin något ovanliga syn på livet. Livet där vi alla vill vara vinnare.
Och när du äntligen lyckats måste förstås succén förvaltas, och allra helst upprepas. Med handfasta råd och personliga reflektioner inspirerar författaren till upprepade succéer och nya idéer. Även den mest drivna och talangfulla entusiasten kan råka ut för svackor och motgångar. Då finns det recept på motgift. Andreas guidar dig åt rätt håll och tipsar om omvägar kring idétorka, ängslighet och negativa tankar.
I boken intervjuas också andra kända artister och entreprenörer som har lyckats leva ut sina drömmar och bygga starka personliga varumärken, till exempel Gene Simmons, Richard Branson och Katy Perry.
Andreas Carlsson går sin egen väg och vågar sudda ut gränserna mellan musik, reklam, varumärkesbyggande och entreprenörskap. I boken delar han också med sig av sina tankar om vardagen, kändiskapet, kärleken, framtiden och sin något ovanliga syn på livet. Livet där vi alla vill vara vinnare.
Läs mer
Andreas Carlsson
Från idé till succé
Om boken
Med mer än 100 miljoner sålda album med artister som Céline Dion, Britney Spears och Bon Jovi, det egna tv-programmet Made in Sweden och som jurymedlem i Idol 2008 och 2009 är Andreas Carlsson en gigant i musikbranschen.
Redan som nittonåring fick Andreas Carlsson sitt eget skivkontrakt. Men karriären som artisten Andres tog aldrig fart och i stället bjöds Andreas in som låtskrivare av legenden Denniz Pop till den världsberömda Cheironstudion, vars betydelse och säregna sound senare kommit att jämföras med Motown under 60-talet och ABBA under 70-talet. Här skapades hits i långa banor och de var med om att skapa artister som Britney Spears, Backstreet Boys och Westlife.
När Cheiron stängdes ner efter Denniz Pops tragiska bortgång, gick Andreas - med hits som I'm Alive med Céline Dion och I Want It That Way med Backstreet Boys i ryggen - vidare till egna utmaningar som så småningom ledde honom till USA och Los Angeles. Efter att ha jobbat i många år med några av musikbranschens stora legendarer - till exempel Bon Jovi, Kiss och Desmond Child - återvände Andreas för en tid sedan till Sverige för att medverka i Idol som jurymedlem, något han kommer att ägna även hösten åt. 2008 års Idol-jury blev på många sätt populärare än själva deltagarna, och de har fortsatt med att göra sin egen tv-serie Made in Sweden. Idol 2009 har dragit fler sökande och förväntas få större publik än någonsin, och sätter igång i början av september för att hålla igång ända fram till jul.
I Live to win - Låtarna som skrev mitt liv berättar Andreas på ett högst personligt och osminkat sätt om livet och dess toppar och svackor, den osvikliga kärleken till musiken och skapandet, och om människorna i hans liv. Vi möter alla från Britney Spears och Gene Simmons, till hans livs mentorer och den stora kärleken - sonen.
Redan som nittonåring fick Andreas Carlsson sitt eget skivkontrakt. Men karriären som artisten Andres tog aldrig fart och i stället bjöds Andreas in som låtskrivare av legenden Denniz Pop till den världsberömda Cheironstudion, vars betydelse och säregna sound senare kommit att jämföras med Motown under 60-talet och ABBA under 70-talet. Här skapades hits i långa banor och de var med om att skapa artister som Britney Spears, Backstreet Boys och Westlife.
När Cheiron stängdes ner efter Denniz Pops tragiska bortgång, gick Andreas - med hits som I'm Alive med Céline Dion och I Want It That Way med Backstreet Boys i ryggen - vidare till egna utmaningar som så småningom ledde honom till USA och Los Angeles. Efter att ha jobbat i många år med några av musikbranschens stora legendarer - till exempel Bon Jovi, Kiss och Desmond Child - återvände Andreas för en tid sedan till Sverige för att medverka i Idol som jurymedlem, något han kommer att ägna även hösten åt. 2008 års Idol-jury blev på många sätt populärare än själva deltagarna, och de har fortsatt med att göra sin egen tv-serie Made in Sweden. Idol 2009 har dragit fler sökande och förväntas få större publik än någonsin, och sätter igång i början av september för att hålla igång ända fram till jul.
I Live to win - Låtarna som skrev mitt liv berättar Andreas på ett högst personligt och osminkat sätt om livet och dess toppar och svackor, den osvikliga kärleken till musiken och skapandet, och om människorna i hans liv. Vi möter alla från Britney Spears och Gene Simmons, till hans livs mentorer och den stora kärleken - sonen.
Läs mer
Andreas Carlsson, George Miller
Live to win