Författare:
Framtiden är inte vad den brukade vara
Svenska
2006-09-14
Utgivet av: Norstedts
Läs mer
Beskrivning
Detaljer
Produktion
Miljömärkning
Nej
CE-märkning
Nej
Produktdetaljer
ISBN
9789151848488
Antal Sidor
307
Vikt (kg)
0.864
Ryggbredd (mm)
24
Höjd (mm)
220
Bredd (mm)
177
Böcker av författaren
Om boken
Lyssna lite mer på dig själv och vad du själv vill. Bry dig lite mindre om vad andra tycker och tänker. Bli din egen energiske inspirationsguru.
Varför bär du på drömmar som du aldrig försöker förverkliga? Varför går du till ett arbete du egentligen tycker är tråkigt? Varför vågar du inte förverkliga den där idéen som du själv tycker är så briljant!
Svaret är enkelt. Du saknar tillräckligt med mod och passion! De två viktigaste egenskaperna om du ska lyckas leva det liv som du egentligen vill leva!
Glöm bort Jante. Gör problem till möjligheter. Byt ut tristess mot passion. Och framför allt var inte så feg och rädd! Då har du chansen att lyckas. Lyssna lite mer på dig själv och vad du själv vill. Bry dig lite mindre om vad andra tycker och tänker.
Göran Adléns nya bok hjälper dig på vägen att bli din egen inspirationsguru. Boken innehåller inspirerande berättelser om människor som vågat förverkliga sina drömmar och bjuder dessutom på kloka tankar, underfundiga citat, konkreta råd, mycket humor, värme och stundtals lite galenskap.
Varför bär du på drömmar som du aldrig försöker förverkliga? Varför går du till ett arbete du egentligen tycker är tråkigt? Varför vågar du inte förverkliga den där idéen som du själv tycker är så briljant!
Svaret är enkelt. Du saknar tillräckligt med mod och passion! De två viktigaste egenskaperna om du ska lyckas leva det liv som du egentligen vill leva!
Glöm bort Jante. Gör problem till möjligheter. Byt ut tristess mot passion. Och framför allt var inte så feg och rädd! Då har du chansen att lyckas. Lyssna lite mer på dig själv och vad du själv vill. Bry dig lite mindre om vad andra tycker och tänker.
Göran Adléns nya bok hjälper dig på vägen att bli din egen inspirationsguru. Boken innehåller inspirerande berättelser om människor som vågat förverkliga sina drömmar och bjuder dessutom på kloka tankar, underfundiga citat, konkreta råd, mycket humor, värme och stundtals lite galenskap.
Läs mer
Göran Adlén
Lev ditt liv med mod & passion
Om boken
Varför lyckas vissa människor sticka ut från mängden? Vad är det som gör att vissa blir personliga varumärken? Är det tur, eller är det helt enkelt så att det går att planera för tur?
I sin nya bok, Konsten att bli något utöver det vanliga, hävdar Göran Adlén att det går att planera för tur. Han menar också att alla kan bli personliga varumärken, oavsett om man är chef, artist, frisör, grävmaskinist eller röntgensköterska. Boken är en uppföljning på hans första kritikerrosade bok Framtiden är inte vad den brukade vara, som utsågs till Årets ledarbok 2005.
Konsten att bli något utöver det vanliga är en underhållande, engagerande och inspirerande idébok om hur du kan sticka ut från mängden. Författaren visar med otaliga jordnära exempel på hur du kan bygga ditt personliga varumärke, lämna det grå och trista lagom-landet, bli ännu mer unik. Detta kan du göra genom att bli en duktig talare, fördjupa dig inom ett område, bli en extrem nörd, vara mer kreativ än andra, och framför allt få saker att hända.
Du får många råd om hur du ska synas, och hur du marknadsför dig själv. Det handlar bara om att våga släppa fram din passion, att veta vad du är bra på, och sedan göra det ännu bättre.
Boken uppmuntrar till reflexion och du får hjälp att göra din personliga plan för framgång. Boken riktar sig till alla som vill bli något utöver det vanliga. Ett par kapitel är också direkt skrivna till dig som är chef, eller tänker bli. För ett sätt att verkligen sticka ut från mängden är att kunna ta fram det bästa av andra och bli den karismatiske ledaren. Lösningen på att bli det unika personliga varumärket är enkelt enligt Göran Adlén. Det handlar bara om tre saker: våga, älska, springa.
I sin nya bok, Konsten att bli något utöver det vanliga, hävdar Göran Adlén att det går att planera för tur. Han menar också att alla kan bli personliga varumärken, oavsett om man är chef, artist, frisör, grävmaskinist eller röntgensköterska. Boken är en uppföljning på hans första kritikerrosade bok Framtiden är inte vad den brukade vara, som utsågs till Årets ledarbok 2005.
Konsten att bli något utöver det vanliga är en underhållande, engagerande och inspirerande idébok om hur du kan sticka ut från mängden. Författaren visar med otaliga jordnära exempel på hur du kan bygga ditt personliga varumärke, lämna det grå och trista lagom-landet, bli ännu mer unik. Detta kan du göra genom att bli en duktig talare, fördjupa dig inom ett område, bli en extrem nörd, vara mer kreativ än andra, och framför allt få saker att hända.
Du får många råd om hur du ska synas, och hur du marknadsför dig själv. Det handlar bara om att våga släppa fram din passion, att veta vad du är bra på, och sedan göra det ännu bättre.
Boken uppmuntrar till reflexion och du får hjälp att göra din personliga plan för framgång. Boken riktar sig till alla som vill bli något utöver det vanliga. Ett par kapitel är också direkt skrivna till dig som är chef, eller tänker bli. För ett sätt att verkligen sticka ut från mängden är att kunna ta fram det bästa av andra och bli den karismatiske ledaren. Lösningen på att bli det unika personliga varumärket är enkelt enligt Göran Adlén. Det handlar bara om tre saker: våga, älska, springa.
Läs mer
Göran Adlén
Konsten att bli något utöver det vanliga
Om boken
Framtiden är inte vad den brukade vara är en underhållande idébok. En bok där du ibland blir glad, ibland ledsen och ibland förbannad. Göran Adlén ger inga facit på hur det är, utan uppmanar läsaren att reflektera och följa det indianska ordspråket: du måste blunda för att se.
Med jordnära exempel, skrivet på ett ?icke-teoretiskt? sätt skriver Göran Adlén bland annat om hur det kan gå till när man rekryterar brasilianska dvärgar, hur man attraherar den andliga zapparen, hur man ska marknadsföra sig till muslimska jultomtar och hur man får 10?14 åringar att älska ditt varumärke.
Det är en stundtals galen värld vi lever i och boken ger ett flertal exempel från denna annorlunda värld. Den är uppdelad i ett antal tankar och ger känslan av att man sitter mitt i en föreläsning, en föreläsning som man aldrig vill ska ta slut. Hela boken andas optimism och det är som Göran poängterar i ett avsnitt ? optimisten har lika ofta fel som pessimisten, men har mycket roligare under tiden...
Läs mer
Göran Adlén
Framtiden är inte vad den brukade vara